PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hamster Çarkı :)


hamsteradmin
07.02.10, 12:41 AM
Hamsterim.com'a ait özgün içeriktir! İzinsiz alıntılanması halinde yasal işlem uygulanacaktır. İzinsiz alıntıları Hamsterim.com'a ihbar ediniz.



Merhaba Arkadaşlar :)

Birçoğumuz hamsterımızın neden çarkını kullanmadığını merak ediyoruz. Bunun birkaç sebebi olabilir:

a. Çark, hamsterımıza küçük geliyordur. Sığıyor gibi gözükebilir ancak rahat koşabilecek bir alan gerekir. Özellikle Suriye hamsterları için.

b. Hamsterımız karakter itibariyle hareketten hoşlanmıyordur.

c. Çarkı rahat dönmüyordur. Daha uygun bir konuma yerleştirmeyi deneyebilirsiniz.

d. Sosyalleşme evresi olan bebeklik döneminde çarkla karşılaşmamıştır, bu nedenle çarka binmeyi bilmiyor ve buna ihtiyaç duymuyordur. İlk alışkanlıkları 0-2 ay döneminde edinirler.

Bu durumda ona bir hamster topu alabilirsiniz. Kafesin dışında vakit geçirebileceği hamster topuyla egzersiz yapma, dışarı çıkma ve eğlenme ihtiyaçlarını giderebilir.

Sevgiler

-ErgünCan-
07.02.10, 01:55 PM
Şu yeşil çark bizim pakizenin çarkı koşuyor rahat koşuyor die düşünüorm ..Sizcede yeterlimi syria hamster için

hamsteradmin
07.02.10, 03:43 PM
Evet suriyeler için en rahat çarklar bu ikisi zaten. :) Ayaklı metal olan her kafese sığmaz ancak yeşil olanın birçok rengini uygun fiyata her yerde bulabiliyoruz.

-ErgünCan-
07.02.10, 05:45 PM
Evet 3.50 tl burda ve benim çarkta yeşil :)

Ginger
21.02.10, 09:43 PM
ya arkadaslar bnm çarkın çapı 15 cm bundan daha büyükleri varmı ? bide ginn*im bunun içine büyüyüncede sığar mı ??

dwarf
21.02.10, 09:45 PM
16 cm var

Ginger
21.02.10, 09:48 PM
en büyük olan 16 cm lik mi

hamsteradmin
21.02.10, 10:18 PM
Bilemiyorum, alışveriş sitelerinde araştırırsan bulursun her yerde olan bir çark.

Ginger
22.02.10, 07:12 PM
peki teşekkürlr :)

dwarf
22.02.10, 07:18 PM
benim bildiğim max büyüklük 16 cm

Ginger
22.02.10, 07:46 PM
ben de en büyük 16 cm bldm.peki ginn büyüdüğünde sığarmı 14.5 cmliğe ??

dwarf
22.02.10, 08:08 PM
zar zorda olsa sığabilir.

Selex
07.03.10, 12:07 PM
Benim hamsterima çarkı küçük geliyo. O da üstüne çıkıp döndürüyo. Şu günlerde fazla zamanım yok. Ona en kısa zamanda cd kutusundan daha büyük bir çark yapcam x))

numlock01
13.03.10, 04:45 AM
benim syrian neden hiç çarkta dönmüyor ?

yalin08
13.03.10, 12:56 PM
bende yeşilin sarısı var çark olarak ve sarı bir top

ahmayn
01.05.10, 05:20 PM
bu üstteki delikli olan çark pek kullanışlı değil, koşarken ayağı içine girerse ayağı incinebilir yada kırılabilir, çok büyük yarıklı çarklar almamaya özen özen gösterin arkadaşlar

darkprince55
02.05.10, 01:17 AM
buarada çarkın aralıklı olmamasına dikkat edin hamsterlerin ayaklarını sakatlamasına neden olabiliyor

ege
26.05.10, 10:12 PM
cd kutularından nasıl çark yapılıyo bende yapmak isterim

pitbull34
01.07.10, 11:57 AM
yha benimde köpeğim var pet arkadaşta köpek kedi kemirgen olan yerde kemirgen olan yerde forum açmışlar bunun aynısı ? bildirmek istedim ? ve yasal işlem derken ? ceza ?

pitbull34
01.07.10, 12:02 PM
bu bilginin aynısını petarkadaşta gördüm ? kemirgen forumlarında merak ettimde ? yasal işlem falan diyorsun ceza mı veriyolar bu bilgileri alanlara hapis falanmı yatıyor

-ErgünCan-
01.07.10, 03:19 PM
O kadar uzun boylu değildir tahminimce ama para cezası veriyolardır .Tekrarlanırsa defalarca o zaman belki olaabilir.Bu arada tek satırda yazalım

Oliver
02.07.10, 02:56 AM
Ya benim cücüğüm çarkında dönmüyor :(((
Küçük gelmiştir diye büyük çark ta aldım ama yok ... Napmalıyım arkadaşlar bir yol gösterin lütfenn...
Ne yaptıysam dönmüyor ben de enerjisini atsın diye odama bırakıyorum her akşam geziyor eğleniyor kendi kendine :) Ama çok bırakınca da başlıyor duvarları deşmeye çalışmaya :) Başımın tatlı belası. :)
Bir ben bir yere gittiğimde bir gün evde olmadığımda çok asabileşiyor geldiğimde de kalakalmış ve hafif titrer vaziyette buluyorum o nedendir arkadaşlar ? Acaba o da kedi köpek gibi sahibini tanıyor mudur ?

-ErgünCan-
02.07.10, 10:08 AM
çarkı keşfetmesi gerek enerjisini atıyordur ya kendin oynatıcan ya salıcan ayaklı top öneririm ister eve sal ister durduğu yerde çevirsin.Asabileşmeye 1 şey diyemem.tabiki tanıyordur kafesin yanından geçiyorum çarkı bırakıp yanıma geliyor :)

LeoArryn
02.07.10, 02:16 PM
Ya benim cücüğüm çarkında dönmüyor :(((
Küçük gelmiştir diye büyük çark ta aldım ama yok ... Napmalıyım arkadaşlar bir yol gösterin lütfenn...
Ne yaptıysam dönmüyor ben de enerjisini atsın diye odama bırakıyorum her akşam geziyor eğleniyor kendi kendine :) Ama çok bırakınca da başlıyor duvarları deşmeye çalışmaya :) Başımın tatlı belası. :)
Bir ben bir yere gittiğimde bir gün evde olmadığımda çok asabileşiyor geldiğimde de kalakalmış ve hafif titrer vaziyette buluyorum o nedendir arkadaşlar ? Acaba o da kedi köpek gibi sahibini tanıyor mudur ?

Hamsterlar MEraklı hayvanlardır ,, seninkide muhtemelen çarkı keşfetmemiştir :) Ama keşfedecektir ,, bende dışarı her akşam belirli saatlerde çıkarıyorum :) Benimkide duvarları deşiyor :D Ergün e katılıyorum bir Hamster topu alabilirsin :) ... Asabileşmesine bende bir şey diyemeyeceğim ... ama dısarı cıkmadığından olabilir bilemiyorum :)

Oliver
03.07.10, 02:54 AM
Çok teşekkür ederim arkadaşlar . Umarım keşfeder. Şebeleğim çarkı koklamaya başladı iyiye işaret midir :) ?
Topu da alıcam ona en kısa zamanda :)

-ErgünCan-
03.07.10, 01:39 PM
kokluyosa merak etmiştir üzerine verecektir dkkati

Ginger
03.07.10, 02:30 PM
ya arkadaşlar benim ginger çarkında eskiden çok koşardı yalnız çarkı kkırıldı 1 hafta boyunca kullanamadı çarkını şimdi yeni çark aldım hiç kullanmıyo nasıl alıstırabilirim çark eski çarkımızın aynısı . 1 haftada unutmuşmudur.

LeoArryn
03.07.10, 02:35 PM
ya arkadaşlar benim ginger çarkında eskiden çok koşardı yalnız çarkı kkırıldı 1 hafta boyunca kullanamadı çarkını şimdi yeni çark aldım hiç kullanmıyo nasıl alıstırabilirim çark eski çarkımızın aynısı . 1 haftada unutmuşmudur.

Unuttuğunu Sanmam ,, Biraz zaman verirSen 1 Hafta Çark kullanmadığı içiN Yeni ALdığın Çarkı KEşfetsin :)

doriss
03.07.10, 05:51 PM
benimde carkim kafesim fln var ama henuz hamster yok:(:)

LeoArryn
03.07.10, 06:04 PM
benimde carkim kafesim fln var ama henuz hamster yok:(:)

İnsallah yakında oda olur (:

numlock01
21.07.10, 04:24 AM
benim bi kızım vardı.Bebekken hiç çark görmemiş.Onu çarklı eve koyduğumuzda çarkın üstüne çıkıp çeviriyodu :D

LeoArryn
21.07.10, 02:21 PM
:D Düşüşleri komik oluyo :D Benim yavrular çarka Binmeye başladı :D

Macubass
20.11.10, 04:23 PM
Samsun makro markette 23 cm görmüştüm. Yani şöyle söyleyeyim ortalama olarak bir kurşunkalemin 2 katı. Fiyatı 35 TL ve 3-4 katlı kafesler için. yani demek istediğim 23 CM bile varsa 16 cm. den büyükler de olabilir

mcalago
17.04.11, 04:26 PM
Kış beyazları için hangisi uygun bilemiyorum.Bende burada ([Only Registered Users Can See Links]) var dönmüyor sanırım alışmamış bebek iken.

Macubass
18.04.11, 04:03 PM
Küçükken dönmemişse yadırgayabilir.

Merlas
08.08.11, 03:47 AM
16 cm küçük geliyor benim 7 aylık suriye hamster ıma daha rahat koşması için 18 cm lik aldım internet üzerinde şu an çok mutlu sıpa :)

mert_kral
08.08.11, 01:30 PM
adı ne sıpanın:D

Merlas
08.08.11, 01:56 PM
Cafer :)

mert_kral
08.08.11, 01:59 PM
vayy güzelmiş :D

Tonto Bonito
11.09.11, 01:45 PM
bende o yeşil olanın mavisi var daha yeni taktık daha bakmadı

ernn
11.11.11, 09:05 PM
gonzales için 10,5 cm çark yeter mi ?

Tonto Bonito
11.11.11, 09:07 PM
bence evet

26mert26
11.11.11, 10:52 PM
benim yeni kafesteki çark 16 cm lik içine sığıyor ama çevirmiyor sizce neden :D :(

Tonto Bonito
11.11.11, 11:11 PM
benim yeni kafesteki çark 16 cm lik içine sığıyor ama çevirmiyor sizce neden :d :(

:d:d:d

hamsterim.com'a ait özgün içeriktir! ızinsiz alıntılanması halinde yasal işlem uygulanacaktır. ızinsiz alıntıları hamsterim.com'a ihbar ediniz.



merhaba arkadaşlar :)

birçoğumuz hamsterımızın neden çarkını kullanmadığını merak ediyoruz. Bunun birkaç sebebi olabilir:

A. çark, hamsterımıza küçük geliyordur. Sığıyor gibi gözükebilir ancak rahat koşabilecek bir alan gerekir. özellikle suriye hamsterları için.

B. Hamsterımız karakter itibariyle hareketten hoşlanmıyordur.

C. çarkı rahat dönmüyordur. Daha uygun bir konuma yerleştirmeyi deneyebilirsiniz.

D. Sosyalleşme evresi olan bebeklik döneminde çarkla karşılaşmamıştır, bu nedenle çarka binmeyi bilmiyor ve buna ihtiyaç duymuyordur. ılk alışkanlıkları 0-2 ay döneminde edinirler.

Bu durumda ona bir hamster topu alabilirsiniz. Kafesin dışında vakit geçirebileceği hamster topuyla egzersiz yapma, dışarı çıkma ve eğlenme ihtiyaçlarını giderebilir.

Sevgiler

26mert26
11.11.11, 11:16 PM
D şıkkı olabilir aldığım kafeste çark yoktu :confused:

nazlım
24.01.12, 07:41 PM
Kafesleri çok kirlendiği zamanda çarkına gitmiyor veya çarkında kötü bir koku falan varsa benimki evinden hiç çıkmıyor gece gündüz uyuyor ama temizleyince kafesini keyfi yerine geliyor yine :)

Macubass
30.01.12, 05:27 PM
benim yeni kafesteki çark 16 cm lik içine sığıyor ama çevirmiyor sizce neden :D :(

Çok büyük olduğundan çeviremiyor olabilir.

Rüzgarım
18.04.12, 02:10 AM
Benim seçeneğim a. şıkkı bilgilendirme için teşekkürler.

srvan0
25.09.13, 10:48 PM
çark hepsi için şart mı arkadaşlar..yada hangi türe şart

srvan0
26.09.13, 01:57 AM
çark olmadan durabilen bi tür var mı yada çark hangileri için şart.özetle çark olmazsa nolur

EnginS
12.03.14, 02:56 AM
guinea pig'ler için çark olmasa da olur diye biliyorum.

arcaguven
31.03.14, 01:00 AM
[Only Registered Users Can See Links] 0.174.1158.4j7.11.0....0...1ac.1.38.img..4.9.660.0 vVBir2LDdo#facrc=_&imgdii=_&imgrc=mD4EawzydYPkJM%253A%3BKIGh0sRI53qrYM%3B[Only Registered Users Can See Links] 253A%252F%252Fcancanpetshop.com%252FFileUpload%252 Fbs407330%252FUrunResim%252F14874445.jpg%3B[Only Registered Users Can See Links] 3A%252F%252Fcancanpetshop.com%252F%253Fproduct%253 D1267920%2526pt%253Dhamster%3B800%3B600 bu çarklar suriye için uygun mu

Nuansiyen
31.03.14, 01:15 AM
o gonzales için kardeş

profumit
31.03.14, 10:35 AM
bende o çark vardı sonra büyük bir şey aldım eskisini koklamamıştı bile yeni büyüğü koyunca 1 sn düşünmeden bindi ve çevirdi

HANNA
31.03.14, 02:47 PM
bende de kafesin üzerinde tıpkı o çarktan vardı.sonradan hamsterim büyüdü ve çok küçük geldi ona.demirden olanı daha uygun.

arcaguven
02.04.14, 12:08 AM
Bugün daha büyük çark aldım içine girip çıkıyo ama daha hiç dönmedi zamanla alışır mı ?

HANNA
02.04.14, 03:37 PM
evet.alışıcak.

arcaguven
02.04.14, 04:09 PM
Saol alalı 3 gün oldu genelde uyuyo ama yakında alışır inş

Nuansiyen
02.04.14, 04:10 PM
bence alışmıştır , gece yarısı dönuyolar ben uyurken uyanıyodum bı aralar :D

arcaguven
02.04.14, 04:14 PM
Benimki üstüne biniyo bir iki adım atıyo sonra borusuna kaçıyo sonra orda uyuyo :D

Nuansiyen
02.04.14, 04:24 PM
:D ,
alılmıştır

hamsteerr
12.06.14, 11:52 PM
arkadasla benim yeni aldigim kafesteki carkin tam ortasinada degisik demirden bisey takmislar ve hic ses cikmiyo kosarken bi sıkıntı olmaz demi

HANNA
13.06.14, 11:33 AM
hayır

yildirimer
09.04.16, 08:30 AM
Benimde sormak istediğim birşey var çark biraz sıkı gibi geldi o kadar yumuşattım ama nafile adamlar çarkları eliyle bi itiyor 15-20 saniye kendisi dönüyor ben iti yorum iki tur atıp duruyor hamsterlarım gonzales ikisinide koyuyorum çarka elimle biraz çeviriyorum ama hemen iniyor korkuyor gibiler çarkta ufak geliyor sanki hem bi çark hemde top almayı düşünüyorum ne önerirsiniz ikisi için uygun fiyatlı

HANNA
09.04.16, 02:58 PM
Çarklar ufak geliyorsa mutlaka yenisini almalısınız.çark küçük olduğunda binmiyorlar.2 hamsteriniz varsa 2 tane çark gerek.tabii bi tane de ola bilir.ama bir birlerini beklemeleri gerekicek

yildirimer
09.04.16, 03:05 PM
Yeni çark aldım ama Demir vardı yinede aldım arasına karton sıkıştırdım ayakları acımasın diye şimdi gayet kullanışlı oldu bir iki kere çıkıp iki tur atıp indiler kafesini temizlemek icin bugün onları küçük bi kutuya koydum ayrıca birde hamster topu aldım topu da o kütünün içine koydum çıkmak icin çok çırpındılar kutudan ardından baktım topun içine girip baya bi döndüler sonra tekrar kafeslerine aldım topta döndüler sıkıldıkları icin mecbur hissettiler ondan mı döndüler acaba daha yeni çarklarında hiç donmediler acaba Zaman'la dönerler mi yoksa içeri topu mu koyayım kafesim çok büyük ama top çok büyük borular falan var top çok zor sığıyor çark icin bile boruların yerlerini hep değiştirmek zorunda kaldım ne önerirsin HANNA senden başka forumda kimse yokmuş gibi başka kimse yazmıyor

HANNA
09.04.16, 03:21 PM
Hayır topda sıkıldıkları için değil,buna bayıldıkları için dönüyorlar.topu kafese koymayın,fazla daraltmayın kafesi.kafeslerini akşam temizlemeyi tercih edin,gündüzler uyandırmayın onları.hem uykudan uyandıklarında da hırçın oluyorlar.
dediğiniz gibif orum baya çökmüş,bu sitenin çok bilgili üyeleri var.ama malesef hiç kimse ziyaret etmiyor.iyi ki siz,yeni üyeler sorular sorub forumu az da olsa canlandırıyorsunuz:)

yildirimer
09.04.16, 03:25 PM
Hahahaha 😂böyle düşünmenize çok sevindim bende dedim en sonunda diyecek ki bu çocuk sürekli olarak sorular sorup duruyor 😊 valla hiç bilgim yok o yüzden sürekli sormak istiyorum 25 yasına geldim ilk defa evcil hayvanım oldu gündüzleri uyumalarını hiç sevmiyorum gerçi benimkiler gece de uyuyor 😂 kaldırınca da çok kızıyor zaten beraber uyuyorlarsa o ısıran çok kızgın hemen gelip ısırmaya başlıyor digeri yalıyor tekrar hop uykuya 😂

HANNA
09.04.16, 03:32 PM
Benden yaşca büyüksünüz.ben her zaman hayvan besledim.tabii artık hamster beslemiyorum.artık papağan istiyorum.inşallah bu yaz için almayı planlıyorum

yildirimer
09.04.16, 03:34 PM
Bahçeli bi Evim olsa köpek almayı çok isterdim ama ne yazıkki yok hamster ile idare edeceğiz ☺

HANNA
09.04.16, 06:12 PM
Bizim ev bahçeli.bu arada şimdi kedimin küçük yavruları oldu

yildirimer
10.04.16, 02:31 PM
Bizim ev bahçeli.bu arada şimdi kedimin küçük yavruları oldu

aaa ne güzel :) benim bahçeli evim olsa kesinlikle köpek alırdım ama Azerbaycan da yaşıyorsun ama orda hayat şartları daha uygundur istanbul maşallah uçuyor

HANNA
10.04.16, 06:34 PM
Evet buranın hava şartları çok güzel kışı da yaz gibi geçiyor.:):)ama rüzgarsız hiç geçinmiyor bakü.
ama köpek besledinse ihtiyacını karşılaman gerek.hem de tüm bahçeyi dolanırken de her yeri kaka yapar.bizim bahçede amcamgiller de yaşıyor.onun için ben besleyemem malesef

ŞirinBaba24
08.05.17, 07:31 PM
Benim hamsterim 2 aylık. Kafesinde kafese bağlı hem top var hem de çark ama sadece top da dönüyor, bazen topu çıkartıyorum öyle geziyor fakat topda fazla dönmüyor. Topa giriyor etrafa bakıyor. Fazla hareket etmediği için bence kalbi yağ bağlayacak ve ölücek ama inşallah böyle bir şey olmaz.

BAMBİNO
10.05.17, 07:47 PM
Merak etmeyin hamsteriniz enerjisini tıpta dönerek de atabilir