PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : su kaplumbağam


.panpon.
08-23-2009, 04:20 AM
arkadaşlar benim bir su kaplumbağam var orta boyda acaba arkadaş ister mi??
çok canı sıkılıyor gibi duruyor eğer gerek yoksa kaplumbağa almıcam siz ne dersinizi:confused:

hamsteradmin
08-23-2009, 04:28 AM
Gerek yok bence, yaşam koşullarını iyileştirmeyi dene, örneğin bol suda yüzebileceği bir akvaryum, filtre, kış için ısıtıcı, ve kurumak için çıkabileceği bir taş parçası ayarla. Yaz kış 29-30 derece sıcaklık gerekli, bacaklarını uzatarak kurumaları lazım, ayrıca güneş ışığı da almalılar. Sera yem verebilirsin, karides yem de ara sıra verirsen hoşuna gider. Bunları yaparsan keyifsizliği biter.

.panpon.
08-23-2009, 04:49 AM
minik olsada bir akvaryumu var flitresi,ısıtıcısıda var kuru alanıda var ama biraz korkuyor kuru alana çıkmaya su seviyesini çok fazla koyamıyoum çok çırpınıyor nefes almak için :( bilgileriniz için teşekkürler bende düşünmüştüm alıp almamayı ama bilmiyorum canı sıkılmaz mı sizce :confused:

hamsteradmin
08-23-2009, 05:22 AM
zannetmiyorum rakip bile görebiliyorlar bazen, sizinki büyüdüyse yavruyu ısırabilir. kuru alana çıkması için kaydırak gibi bi şey yapman gerek.

.panpon.
08-23-2009, 05:31 AM
ben el yapımı almadım işte burada ilk fotoğrafı var bir bakarsanız sevinirim :rolleyes: yanlış anlamayın kumu var kaplumbağamın flitreside var ısıtıcısıda var bu ilk aldığım zaman çektiğim için birde renkli taşları aldım oradan bir keresinde çıktı çıktı pes etti korktu :rolleyes:

hamsteradmin
08-23-2009, 05:41 AM
Evet ona çıkması zor. Çoğu insan kuru alanı ve ona çıkmak için kaydırağı kendi yapıyor, bunu daha yuvarlak taşlardan yapmayı dene istersen.

.panpon.
08-23-2009, 05:43 AM
birkere denemiştim çıkmaya çalıştı fakat kazıyoda çıkıyo :D hepsini düşürüyor :rolleyes:

hamsteradmin
08-23-2009, 05:45 AM
Bilemiyorum yemini falan gözden geçir, daha derin suda yüzebileceği bir ortam yaratmak lazım, şartları zorla derim :D

.panpon.
08-23-2009, 05:56 AM
yakında balıklarımın kadar akvaryum alıcam orada düzenlerim birde küçükler kış uykusuna yatar mı :confused:

birde ben size hayvanlarımı söylemeyi unuttum şimdi dicekler kaç hayvanı var :D


benim bir çok moli-tetra-japon balığı balıklarım var onlara ben bakmıyorum ablam bakıyor...!!

bir tane su kaplumbağam var..!!

bir tane cumartesi muhabbet kuşu alıcam inşallah..!!

birde hamster:p
hepsine bakmak zor olmaz çünkü 2 hayvan ben 2 hayvan ablam bakıcak
balıklarımız çalışma odasında duruyor kaplumbağam benim odamda duruyor kuşumuz ise komşuda kalıcak hamsterımız ise oturma odasında kalıcak sanırım :rolleyes:

hamsteradmin
08-23-2009, 05:58 AM
benim fikrimi sorarsan kuş alma, hamsterınla daha çok vakit geçirirsin doya doya. diğer türlü ilk aldığında mutlu olacaksın ama sonra ilgini ikisine bölmen gerekecek.

su kaplumbağalarında kış uykusu diye bir şey yok, o ısıtıcı olmamasından ileri gelen koma hali oluyor. üşüdükleri için yemeden içmeden kesiliyorlar sonra da zaten kaybediliyor o hayvan.

.panpon.
08-23-2009, 06:04 AM
bilmem bir kaplumbağa forumuna kayıtlıydım ama malesef 1 haftalığına banlandım bu durumdan bilgi öğrenemiyorum orada kış uykusu diyordu ama bilmemki :rolleyes: benim biraz zamanım var cumartesiye kadar bir düşüniyim saten belki kuş komşumuzada verebiliriz yeterki benim olsun :rolleyes: ve benim önümde olsun :D

.panpon.
08-23-2009, 05:53 PM
birşey sorucam kaplumbağam hakkındaki sorularımı sorabilir miyim burada :confused:

sera raffyI kullanıyorum yem olarak günde en fazla 2 tane verin diyorlardı bir ara ayarı fazla kaçırdım 10'a yakın verdim sizce bir hastalık ortaya çıkar mı :confused:

CooLMaSTeR
08-24-2009, 01:34 AM
benim bi arkadaşta arada bir 8 e kadar çıkaıyo yemi .. şu ana kadar bişi olmadı .. bazen doymuyolarmış 2 3 taneyle..

hamsteradmin
08-24-2009, 01:54 AM
Kafa büyüklüğü kadar verin deniyor. Kaç aylık kaplumbağan? Sabah 3 akşam 3 verebilirsin.

.panpon.
08-24-2009, 02:28 AM
kaç aylık olduğunu bilmiyorum resimde ki kadar iştee arkadas alınmazsa canı sıkılmaz mı bir de sera raffy I 'ı ek yem olarak kullanın diyorlar ben ise ana yem olarak kullanıyorum bir sorun olur mu yoksa başka yem almalımıyım :confused:

hamsteradmin
08-24-2009, 04:04 AM
Raffy 1 karides olandı değil mi? Evet sen ona Raffy P almalısın, stick yem. Arkadaş alma ona daha iyi koşullar sun, yeterli diyorum. Ama ille almak istiyor gibisin :) Kocaman oldukları zaman zorlanırsın zaten.

.panpon.
09-04-2009, 05:46 PM
evet almam gerekirdi fakat geçenlerde arkadaşımı ziyarete gitmiştim o da kaplumbağa almış ama ölüm fanusunda besliyormuş bende anlattım zararlı olmasını...!!
sonra tuturdu sen bak bence onu almadan önce düşünmeliydi ne yapıyım kankam gibi bir arkadaşım kıramadım aldım benden çok korkuyor :( bende yaklaşmıyorum benimki biraz büyük kaldı onun yanında ama çok iyi anlaşıyorlar

yeni kaplumbağanın adı Karadut
eski kaplumbağam ise Bici

neyse Karadut kuru alanda uyuyor Bici ise uyanana kadar onu koruyor eğer Karadut'a uyurken dokunursam ısırıyor Bici :o birde yaşasın demek zamanı geldi çünkü Bici artık kuru alana çıkıyor Karadut'un sayesinde :D


birde benim flitrem ile ısıtıcım var fakat daha takmıyorum 1 hafta sonra takıcam çünkü yazın gerek yok diyorlar ama neyse ben yinede takıcam :rolleyes:

birde yeni kaplumbağanın kabuk rengi daha koyu neden acaba(yakında 2'sinin resimlerini galeri yapıcam)

2 tane daha yem aldım toplam 3 yem 1 vitaminim var



sera raffy I
pets family professional fish food TURTLE STICK
sanyu turtle sticks
vitamin:deep fix

hamsteradmin
09-04-2009, 10:07 PM
sera raffy p ya da 1 hangisiydi hatırlamıyorum ama stick olanı kullanman ve birkaç günde bir de karides olanından vermen yeterli. verdiğim vitamin hakkında bir fikrim yok, tam olarak emin olmadığımız katkıları kullanmamak daha iyi.,

kabuk renginin koyu olması, cins farklılığından değilse eğer, beslenmeyle ilgili olabilir.

.panpon.
09-04-2009, 10:10 PM
çözdüm bu işi :D cins farklılığıymış kimi zaman kahverengi kimi zaman yeşil kimi zaman koyu yeşil gibi renkleri varmış ;)